OVER DE LABSHARK - WAT HEBBEN WE OPTISCH AANGEPAST? - WAT HEBBEN WE TECHNISCH AANGEPAST?
We hebben deze Road Glide in 2020 gekocht als project motor om onderdelen te demonstreren en te testen.
Hieronder vind je een overzicht van de onderdelen die erop zijn gegaan.
Alle onderdelen zijn bij ons te bestellen mits de leverancier ze nog kan leveren
Als eerste hebben we de vering aangepast omdat er met de standaard vering niet comfortabel te rijden viel.Voor hebben we uiteraard Hyperpro vering gemonteerd.
Achter hebben we een speciaal veersysteem gemonteerd: Het Iride veersysteem.
Achter hebben we een speciaal veersysteem gemonteerd: Het Iride veersysteem.
Na de eerste beurt hebben we een ThunderMax ECM en andere uitlaten gemonteerd waardoor de motor een stuk soepeler reed en natuurlijk meer vermogen had
Om beter uit de wind te zitten hebben we een Klock werks windscherm gemonteerd
Omdat het orginele Road Glide stuur meer geschikt is voor een kruiwagen ipv een motor hebben we het stuur vervangen voor KRAUS risers met FLY MOTO stuur.
De uitlaat is vervangen voor een set S&S MK45 Thruster EC dempers. Deze uitlaat geeft een mooie zware roffel. Natuurlijk gecombineerd met ThunderMax EFI
Als extra verlichting hebben we de Tri Lightbar van custom dynamics gemonteerd
De grote knipperlichtbollen op de kuip hebben we vervangen voor front turnsignal running lights van custom dynamics waarbij als de knipperlichten niet aan zijn er een fel wit licht brand waardoor de zichtbaarheid wordt verbetert
Paul Yaffe I-beam shifter arm met Arlen Ness knurled fusion shifterpeg
Paul Yaffe I-beam brake arm met Arlen Ness knurled Fusion Brakepeg
KRAUS risers, FLY MOTO stuur, Memphis shades hand guards, FLO motorsports hendels, Arlen Ness knurled Fusion grips
Achter de koffer zit de regelunit van het intelligente Iride veersysteem
Het bedieningspaneel van het Iride systeem
Thunderheart ThunderMax luchtfilter
Hyperpro fork springs en Metzeler: Cruisetec front 130/60 B19
Het klock werks spatbord was niet helemaal naar onze zin dus dat moest gecustomized worden. Ouderwets knippen en plakken met een kartonnetje tot het goed is.
Klock werks windscreen
Klock werks windscreen
Klock werks dash voor een minder lompe look op de tank
Saddlemen SDC seat
Wrinkle finish scharnierplaat met joker machine saddlebag inserts
We zijn met de LABSHARK naar de Noordkaap gereden. Een mooie trip en een mooi avontuur.
Via zweden omhoog en via de Lofoten weer terug.
Deze foto is bij de poolcircel genomen
Via zweden omhoog en via de Lofoten weer terug.
Deze foto is bij de poolcircel genomen
Eenmaal aangekomen in de buurt van de Noordkaap was er een enorme storm ontstaan waardoor we niet verder konden. We konden ook niet meer terug langs de kustweg dus zaten we vast in blokhutje tot de storm iets minder werd.
Toen de storm na 1,5 dag iets afnam zijn we vroeg opgestaan hebben alle bagage eraf gehaald en zijn we met nog steeds een aardige storm naar de Noordkaap gereden. Het was daar natuurlijk lekker rustig en daarom konden voorbij de slagbomen met de motor om deze foto te maken. Omdat het nog zo hard stormde hebben we onze helm opgehouden...bang dat die weg zou waaien...
Toen de storm na 1,5 dag iets afnam zijn we vroeg opgestaan hebben alle bagage eraf gehaald en zijn we met nog steeds een aardige storm naar de Noordkaap gereden. Het was daar natuurlijk lekker rustig en daarom konden voorbij de slagbomen met de motor om deze foto te maken. Omdat het nog zo hard stormde hebben we onze helm opgehouden...bang dat die weg zou waaien...
De Lofoten zijn echt prachtig en zeker een aanrader.