OVER DE EIGENAREN
Bike Hospital wordt gerund door Marcel de Bruijn en Hetty Noordermeer
Bij Marcel begon de passie voor Harley rijden al bij zijn brommer deze werd gecustomized en opgevoerd natuurlijk. Met Hetty achterop de brommer 90 rijden…met de kennis van nu best gevaarlijk eigenlijk met van die kleine remmen erop…Zijn eerste motor was een BMW vooral omdat deze betaalbaar was. De motor werd volledig uit elkaar gehaald gecustomized en natuurlijk opgevoerd. Samen met Hetty op de motor naar Frankrijk en Zweden.
Zijn eerste Harley kocht hij in 1990 op 22 jarige leeftijd het was een shovel 1200 en besloot daar niet veel aan te gaan doen….behalve…en toen kwam er een hele lijst…. De onderstaande foto is de aanbetalingsfactuur...
Hetty ’s eerste herinneringen waren het huis boven het garage bedrijf waar haar vader werkte en waar ze regelmatig rondhing en met de mannen op pad mocht auto’s en onderdelen halen. Hetty is vooral creatief, ondernemend en houdt van nieuwe uitdagingen. Door gezondheidsredenen kon ze zelf haar rijbewijs niet halen maar geniet volop achterop! Op jonge leeftijd had ze al besloten dat ze eén keer in haar leven naar Amerika toe wilde…nou dat werden er door Bike Hospital heel wat meer!
Bike Hospital wordt gerund door Marcel de Bruijn en Hetty Noordermeer
Bij Marcel begon de passie voor Harley rijden al bij zijn brommer deze werd gecustomized en opgevoerd natuurlijk. Met Hetty achterop de brommer 90 rijden…met de kennis van nu best gevaarlijk eigenlijk met van die kleine remmen erop…Zijn eerste motor was een BMW vooral omdat deze betaalbaar was. De motor werd volledig uit elkaar gehaald gecustomized en natuurlijk opgevoerd. Samen met Hetty op de motor naar Frankrijk en Zweden.
Zijn eerste Harley kocht hij in 1990 op 22 jarige leeftijd het was een shovel 1200 en besloot daar niet veel aan te gaan doen….behalve…en toen kwam er een hele lijst…. De onderstaande foto is de aanbetalingsfactuur...
Hetty ’s eerste herinneringen waren het huis boven het garage bedrijf waar haar vader werkte en waar ze regelmatig rondhing en met de mannen op pad mocht auto’s en onderdelen halen. Hetty is vooral creatief, ondernemend en houdt van nieuwe uitdagingen. Door gezondheidsredenen kon ze zelf haar rijbewijs niet halen maar geniet volop achterop! Op jonge leeftijd had ze al besloten dat ze eén keer in haar leven naar Amerika toe wilde…nou dat werden er door Bike Hospital heel wat meer!
1991 MET DE HARLEY DOOR AMERIKA
Hetty en Marcel besluiten naar Amerika te gaan. Al snel willen er nog drie vrienden mee en besluiten ze via een Amerikaan in Noord Holland, Nathan Power, vier Harley’s te kopen en daarmee een tour door Amerika te maken. Het werd een tour waarbij ze 13 staten aandeden en 8000km hebben gemaakt in 4 weken en natuurlijk SturgIs hebben bezocht. De Harley’s werden naar Nederland gehaald en verkocht, daar werd een groot deel van de trip mee gefinancierd.
Hetty en Marcel besluiten naar Amerika te gaan. Al snel willen er nog drie vrienden mee en besluiten ze via een Amerikaan in Noord Holland, Nathan Power, vier Harley’s te kopen en daarmee een tour door Amerika te maken. Het werd een tour waarbij ze 13 staten aandeden en 8000km hebben gemaakt in 4 weken en natuurlijk SturgIs hebben bezocht. De Harley’s werden naar Nederland gehaald en verkocht, daar werd een groot deel van de trip mee gefinancierd.
1992 HET BEGIN VAN BIKE HOSPITAL
Nadat het sleutel aan motoren van vrienden uit de hand begint te lopen besluiten Marcel en zijn broer René zich op 1 april 1992 in te schrijven in de KvK. Startkapitaal fl10,-.
De werkplaats was een schuurtje naast het huis van Marcel zijn broer en blokrevisies werden in de flat van Marcel en Hetty op 3 hoog zonder lift uitgevoerd.
De naam? Die is bedacht onder het genot van een biertje...
Nadat het sleutel aan motoren van vrienden uit de hand begint te lopen besluiten Marcel en zijn broer René zich op 1 april 1992 in te schrijven in de KvK. Startkapitaal fl10,-.
De werkplaats was een schuurtje naast het huis van Marcel zijn broer en blokrevisies werden in de flat van Marcel en Hetty op 3 hoog zonder lift uitgevoerd.
De naam? Die is bedacht onder het genot van een biertje...
1993 MARCEL NAAR DE USA
Marcel gaat een half jaar naar Virginia Amerika omdat hij de kans krijgt om bij een Harley zaak met een eigen drag raceteam te gaan werken. Hij mag bij Dash en Nancy wonen en dit word de basis van een mooie vriendschap.
Hij leert hier alles over het poorten en flowtesten van Harley-koppen en krijgt kortom de fijne kneepjes van Harley-blokken onder de knie. Hij leert het team van Zippers kennen en legt de basis voor een lange samenwerking. Zijn broer draait ondertussen, naast zijn baan, de tent door zodat het klanten bestand groeit. Hetty komt naar de USA toe en ze ontmoeten elkaar weer in SturgIs waar een tweede tour door de USA wordt gedaan.
Marcel gaat een half jaar naar Virginia Amerika omdat hij de kans krijgt om bij een Harley zaak met een eigen drag raceteam te gaan werken. Hij mag bij Dash en Nancy wonen en dit word de basis van een mooie vriendschap.
Hij leert hier alles over het poorten en flowtesten van Harley-koppen en krijgt kortom de fijne kneepjes van Harley-blokken onder de knie. Hij leert het team van Zippers kennen en legt de basis voor een lange samenwerking. Zijn broer draait ondertussen, naast zijn baan, de tent door zodat het klanten bestand groeit. Hetty komt naar de USA toe en ze ontmoeten elkaar weer in SturgIs waar een tweede tour door de USA wordt gedaan.
1994 NIEUW PAND & FLOWBANK
Bij terugkomst besluit Marcel zich fulltime op Bike Hospital te gaan storten. Er wordt een flowbank gekocht zodat Marcel zelf kan gaan poorten. Het schuurtje naast het huis van zijn broer wordt te klein, er wordt een nieuwe locatie gevonden. Terwijl Marcel Bike Hospital draaiend houdt zorgt zijn broer met vrienden dat de nieuwe locatie verbouwd word. Hetty helpt met de inrichting en het schilderwerk. Nog voordat het bedrijfspand klaar is meld de eerste “eigenbouw” klant zich.
Bij terugkomst besluit Marcel zich fulltime op Bike Hospital te gaan storten. Er wordt een flowbank gekocht zodat Marcel zelf kan gaan poorten. Het schuurtje naast het huis van zijn broer wordt te klein, er wordt een nieuwe locatie gevonden. Terwijl Marcel Bike Hospital draaiend houdt zorgt zijn broer met vrienden dat de nieuwe locatie verbouwd word. Hetty helpt met de inrichting en het schilderwerk. Nog voordat het bedrijfspand klaar is meld de eerste “eigenbouw” klant zich.
1994 of 1995 CUSTOM CHROOM BEURS CALIFORNIA
Marcel en Hetty gaan naar de Custom Chroom beurs in California USA.Custom Chroom die op dat moment marktleider customparts in de USA is organiseert elk jaar een beurs. Het ticket wordt terug betaald in onderdelen en het hotel in Santa Carla wordt betaald.De beurs is indrukwekkend groot en bijna alle grote leveranciers zijn aanwezig om vragen over hun producten te beantwoorden. Deze beurs werd altijd gekoppeld aan een bezoek aan onze vrienden Dash en Nancy en een bezoek aan Zippers performance.Toen Custom Chrome ook een vestiging in Duitsland kreeg onder de naam CCE stopte deze beurzen.
Marcel en Hetty gaan naar de Custom Chroom beurs in California USA.Custom Chroom die op dat moment marktleider customparts in de USA is organiseert elk jaar een beurs. Het ticket wordt terug betaald in onderdelen en het hotel in Santa Carla wordt betaald.De beurs is indrukwekkend groot en bijna alle grote leveranciers zijn aanwezig om vragen over hun producten te beantwoorden. Deze beurs werd altijd gekoppeld aan een bezoek aan onze vrienden Dash en Nancy en een bezoek aan Zippers performance.Toen Custom Chrome ook een vestiging in Duitsland kreeg onder de naam CCE stopte deze beurzen.
1996 RENE STOPT & DYNOBANK
Na 4 tropenjaren, waarin Marcels broer twee banen heeft besluit hij te stoppen met Bike Hospital. Hetty neemt de administratie over en zo raakt ze steeds verder bij de zaak betrokken.Ze werkt ondertussen nog bij een baas en zorgt voor stabiele inkomsten zodat de zaak opgebouwd kan worden. Marcel die veel interesse in de technische kant van H-D heeft besluit een dynobank te kopen waarmee Bike Hospital één van de eerste H-D zaken met een dynobank is.Dit en het feit dat het klantenbestand blijft groeien, resulteert weer in ruimtegebrek en de zaak verder uitgebreid met een dynoruimte en een las en slijpruimte.
In het magazijn staan carters, cilinders en koppen gewoon op voorraad omdat er volop gereviseerd, samengesteld en getuned word.
Toen S&S uitkwam met kant en klare performance motorblokken nam het zelf bouwen van blokken af. Het tunen bleef natuurlijk wel bestaan maar dan vaker vanuit bestaande motorblokken.
Na 4 tropenjaren, waarin Marcels broer twee banen heeft besluit hij te stoppen met Bike Hospital. Hetty neemt de administratie over en zo raakt ze steeds verder bij de zaak betrokken.Ze werkt ondertussen nog bij een baas en zorgt voor stabiele inkomsten zodat de zaak opgebouwd kan worden. Marcel die veel interesse in de technische kant van H-D heeft besluit een dynobank te kopen waarmee Bike Hospital één van de eerste H-D zaken met een dynobank is.Dit en het feit dat het klantenbestand blijft groeien, resulteert weer in ruimtegebrek en de zaak verder uitgebreid met een dynoruimte en een las en slijpruimte.
In het magazijn staan carters, cilinders en koppen gewoon op voorraad omdat er volop gereviseerd, samengesteld en getuned word.
Toen S&S uitkwam met kant en klare performance motorblokken nam het zelf bouwen van blokken af. Het tunen bleef natuurlijk wel bestaan maar dan vaker vanuit bestaande motorblokken.
Binnenkort meer over de history van Bike Hospital