BIKE HOSPITAL & BLOKKEN - BLOKREVISIE - 10 TIPS - POWERMANAGEMENT - TUNING - HIGH- PERFORMACEBLOK
Toen S&S uitkwam met kant en klare performance motorblokken nam het zelf bouwen van blokken af. Het tunen bleef natuurlijk wel bestaan maar dan vaker vanuit bestaande motorblokken.
Al deze kennis zetten we natuurlijk ook in bij blokrevisies
BLOKREVISIE
Bike Hospital reviseerd Shovelhead, Evohead, Twin Cam (TC) en Milwaukee eight (M8) Harley blokken. Een blokrevisie is een arbeidsintensieve opdracht en de onderdelen die vervangen worden zijn zeker niet goedkoop.
Alles moet nauw op elkaar afgestemd zijn omdat het blok heel wat te verduren heeft.
10 TIPS
Waar let je op als je een blokrevisie uitbesteed?
Bij elkaar heeft het de klant al een hoop geld gekost en wordt goedkoop uiteindelijk erg duur!
Als je ook wat meer vermogen wilt is het verstandig dit vooraf aan te geven, het blok ligt toch al uit elkaar. Denk ook aan het spuiten, polijsten, stralen of glasparelen van je blok.
Hierin kun je aangeven wat je van belang vind en hoe je rijstijl is.
Vanaf februari begint iedereen weer aan zijn motor te denken dus lopen motorzaken vol met beurtjes en reparaties en lopen de wachttijden langzaam op.
Pas als er iets mis gaat en het blok bij een ander bedrijf open gaat kun je daar achter komen.
We zien regelmatig mensen met een koude motor proberen hun 5e versnelling te bereiken als ze bij ons het pad af rijden. Het warm laten worden van je blok is voor elke motor van belang.
Powermanagement staat voor alle manieren om je vermogen te verbeteren. We bedoelen dan meer PK´s of meer koppel Door de vele runs die we op de dynobank gemaakt hebben, weten we je goed te adviseren welke optie wat doet met je motor.
je kunt natuurlijk ook overstappen naar een hi-performance blok.
TUNING
Bij tuning gaan we uit van aanpassingen voor meer vermogen op je eigen motorblok
Meer vermogen is natuurlijk een algemeen begrip dat voor iedereen wat anders betekend.
Daarom stellen wij altijd de volgende vragen:
Waar wil je naar toe?
Wat zijn je uiteindelijke wensen wat vermogen betreft?
Wil je voornamelijk harder, wil je meer trekkracht(koppel) of wil je aan de bar de uitdraai van je testrun laten zien?
Wat is je rijgedrag?
Rij je voornamelijk binnendoor, in de stad of lange stukken op de snelweg.
Rij je alleen of meestal met andere?
Wat is je budget?
Bekijk eerst wat je budget is. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt!
Je kunt je powermagament natuurlijk ook in fases doen, het is dan wel van belang dat je dit vooraf bedenkt.
Met een hoger budget kun je alle stappen in 1 keer uitvoeren
HIGH-PERFORMANCE BLOKKEN
Voor diegene die eenmaal aan vermogen geroken heeft, geldt vaak de uitdrukking "het went"!
Na alle kleine aanpassingen te hebben gedaan kunnen wij je ook een high-performance blok aanbieden.
Ook voor shovel en panhead liefhebbers kunnen we een moderne binnenkant combineren met de fraaie buitenkant. S&S levert ook standaard nieuw blokken met de shovel , panhead en knucklehead "look".
Een high-performance blok moet natuurlijk van hoge kwaliteit zijn.
Daarom bieden wij alleen "Stock" blokken aan van bedrijven die daarin een goede reputatie hebben.
S&S en Zippers zijn hiervoor de aangewezen bedrijven.
We zijn dealer van S&S en Zippers en kunnen je goed informeren wat de mogelijkheden zijn van diverse blokken.
Wil je geen standaard high-performance blok, maar een blok geheel naar eigen wens, dan kunnen wij een BH-Tech blok voor je samenstellen. (BH-Tech staat voor Bike Hospital Techniek.)
De mogelijkheden van een BH-Tech blok zijn heel groot. Denk aan een Shovel of Panhead blok met een moderne binnenkant. Of een high-performance blok geheel naar eigen rijstijl en wens samen gesteld.